Hebben we na het kappen van de bestaande bomen straks geen herrie van de A20?
Dat is niet het geval. We vormen het park in fases om. In de eerste fase verwijderen we vooral (bijna) dode planten en bomen. Dit vullen we aan met nieuwe, beter passende bomen en (groenblijvende) planten. Er ontstaan dus niet hele grote kale plekken.
Kunnen er meer groenblijvende planten aangebracht worden?
Zeker, dit nemen we op in het beplantingsplan.
Zijn de oversteekplaatsen wel veilig genoeg? Er wordt hard gereden op de Europalaan.
We hebben de oversteekplaatsen vlakbij kruisingen geplaatst, want daar is de rijsnelheid lager. Waar nodig leggen we daar ook verkeersdrempels aan. Daarnaast plaatsen we goede verlichting, verkeersborden en lijnen op de weg, zodat de oversteekplaatsen goed zichtbaar zijn.
Zijn de trimtoestellen wel nodig? Het park wordt vooral gebruikt om te wandelen en de hond uit te laten.
Na verschillende opmerkingen hierover, hebben we besloten de trimtoestellen uit het ontwerp te halen. Als de verwachting is dat er geen gebruik van wordt gemaakt, is dit zonde van het geld.
Kan de bestaande geluidswal langs de Europalaan verhoogd worden? Of kan er één langs de Rijksweg geplaatst worden?
Het aanpassen en plaatsen van geluidswallen langs snelwegen is aan Rijkswaterstaat. Wij wachten dus af of Rijkswaterstaat van plan is maatregelen te treffen in dit gebied. Belangrijk hierbij is wel dat als er een nieuw stuk geluidswal geplaatst wordt, dit vanwege het gebrek aan ruimte ten koste gaat van het bestaande groen. Het heeft echter niet veel invloed op de huidige plannen voor het park.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.